Никога не ме оставяй – Казуо Ишигуро

Да принизиш ужаса до нормалността и да го направиш апатичен… 

Това създава Казуо Ишигуро – един нормален свят, базиран на ненормалното, нехуманното. Във време, в което ценностите са размити и малко неща вече имат реално значение, Рук Кати и Томи израстват и се учат да творят и да обичат. 

DSC09226

Анотация: 

Издателство : Лабиринт

Брой страници: 264

„Никога не ме оставяй“ е разтърсващ разказ за нашата невинност и загубите, които понасяме. Като деца Кати, Рут и Томи учат в училище-пансион за богати в разкошната английска провинция, където царят тайнствени правила и където учителите непрекъснато напомнят на питомците си колко са специални и привилегировани. Години по-късно Рут и Томи отново се появяват в живота на Кати и тя за пръв път обръща поглед назад към споделеното им минало, за да се опита да проумее какво именно ги е правело толкова специални и как привилегированото им положение се е отразило на по-късния им живот.

Този роман беше болезнено апатичен. Със смесени чувства съм. Дори не мога еднозначно да отговоря дали ми хареса. 

Идеята – ДА! 

Изпълнението – ? 

До последно прелиствах страниците с надеждата, че след следващите редове ще изпитам истински това, което би следвало да изпитвам, четейки подобен сюжет. Но усещанията и преживяванията на героите, не ми го позволяваха. Сякаш ме държаха на разстояние от тях. И то не на педя …. за да мога да си кажа … “още малко… само още малко… и ще докосна душите им”. Нееее… разстоянията бяха непреодолими. 

Така и не ги почувствах в себе си. Знаете как има персонажи, които влизат и остават в сърцата ви безвъзвратно. След като затворите последната страница, те вече са направили гнездо в ума ви и там продължават да виреят. 

Не съм убедена, че тук се получи по този начин. Жегнаха ме техните преживявания, но не ме потопиха. Не ме заляха отгоре, не ме накараха да копнея по тях. 

Дори това красиво заглавие не беше базирано на нещо непреходно. Да, имаше своят смисъл в романа, но на мен не ми беше достатъчно. 

Може би просто не беше моята книга

Но определено замисълът е оригинален и историята ще ви трогне, и ще постави пред вас дилеми, които вероятно преди не сте допускали до съзнанието си.

Книгата можете да поръчате от ozone.bg с безплатна доставка. Все още можете и да се възползвате от намалението им – Избери 4 книги и ние ще ти подарим еднатаАз вече имам няколко поръчки и съм много доволна. 

Пожелавам ви приятно четене! 

Leave a Reply

