Книжно разопаковане (Ozone)

DSC09119

Както стана ясно от предишния ми пост, преди ден видях, че в Ozone.bg има нова промоция. “Купи 3 книги и вземи 4-та безплатно”. Колебах се съвсем мъничко… накрая подадох на изкушението. 

Този път мисля, че имам страхотни попадения. Видео ревю на книгите, разопаковане и първи впечатления от тях, можете да видите в моя канал – Stef’s Library, както в Youtube.com, така и във Vbox7.com

Ето така пристигнаха книгите! 

 

 

1. 

Първата книга, която поръчах, е на японския автор Казуо Ишигуро – “Никога не ме оставяй”. Жанрът е антиутопия, издателството „Лабиринт“.  Японските автори не са толкова комерсиални и това донякъде ги прави по-трудни за четене и асимилиране. Просто умовете им виждат и пресъздават света, емоциите и усещанията по различен начин. Убедих се в това след като прочетох “Зодиакални убийства” на Шамада Соджи – много напрегнат и оплетен криминален роман, който изисква голяма доза търпение и внимание към детайла. Определено не знаете какво ще се случи и защо се случва. Няма нищо общо с комерсиалните кримки, при които на 50-та страница сте разбрали кой е убиецът и защо убива. 

DSC09101

Откровено казано, корицата на “Никога не ме оставяй” изобщо не ме грабва. Просто няма достатъчно силно внушение и не ми въздейства на емоционално ниво. Но сюжета ми допада. Отдавна ми се чете роман, засягащ етични ценности и поглед към света от позицията на някой, който има (условно) представа защо съществува. 

От тази книга поръчах два броя, защото с мой колега заедно я открихме и искаме да изживеем посланието, което носи – едновременно. 

 

2.

19657216_1720613831302035_4980405932049665130_n

Преминаваме към второто заглавие, което вие вече сигурно сте видели на страницата ми във Фейсбук, още преди седмици. Когато открих “Задръж звездите още миг” от Кейти Хан, (издателство Бард) се влюбих моментално и непреодолимо в руската корица. За мен тя е истински шедьовър. Съчетава всичко, което обичам. Космос, Вселена, нежност, отдаденост! 

“По-добре да сме мъртви, отколкото да не сме любопитни.”

 

За съжаление българската корица далеч не изглежда толкова емоционално свързваща читателя със самата книга. Тук отново заложих на сюжета и на желанието си да прочета нещо различно от стиловете, към които се придържам напоследък. 

 

Описанието, което откривам на гърба на книгата, ми напомня на филма “Гравитация”, което донякъде ми харесва. Купих книгата с не малки очаквания и се надавам те да бъдат оправдани. Това ще бъде един от романите, които съм решила да взема на кратката си почивка, така че определено ще ви държа в течение! 

 

3.

И третата книга, която ми е личен фаворит и с която все пак се придържам в голяма степен до стиловете, които чета в последно време, е “Училища от камък” на Грег Мортенсът. Издава едно от любимите ми издателства – Хермес

DSC09105

Обожавам тази книга без да съм я прочела. След “Да четеш Лолита в Техеран” от Азар Нафизи; “Влюбените Ромео и Жулиета от Афганистан” на Род Нордланд; книгите на Ориана Фалачи и ред други с подобна тематика… когато открих Мортенсът като автор исках единствено да имам неговата книга. Отново по действителен случай. Разказва от първо лице. В романа има снимки. Изобщо… впечатлена съм още преди да съм започнала същинското четене! 

DSC09107

Надявам се изборът ми да ви допада. ❤ 

 

Leave a Reply

