Облакът Атлас – прочит на човешкото съществуване (любими цитати) !

Онзи момент, в който откриваш някаква дълбока истина за себе си и тя ти донася мечтаното спокойствие. Затваряш очи и потъваш в нея, мислейки колко много си научил за битието си само за един кратък отрязък от време.

img_4367

Как една страница ти е дала търсеното познание и те е накарала да преосмислиш половината си живот. Един абзац, зад който стоят неоспорими истини.

Книгата е негласен договор между писателят и читателят като всеки допълва и се учи от другият. Защото всеки път, затваряйки дадена книга, ти продължаваш историята в ума си.

Още от дете имам навикът да си записвам мисли, които са ме впечатлили, и след това да се връщам към тях, преоткривайки стойността им и осъзнавайки как ми помагат винаги, когато имам нужда от тях.

***

В секстета “Облакът Атлас” се съдържа животът ми, той е животът ми, сега аз съм изхабен фойерверк, но поне съм бил фойерверк.

Човекът е мерзост. Предпочитам да бъда музика, отколкото сбирщина от тръбички…

Махни вярванията, втълпявани от гувернантки, училища и държави, и в сърцето на човека ще откриеш непреходни истини.

Времето не влияе на този творчески отпуск. Ние не оставаме мъртви за дълго.

Живот, преминал в изграждане на свят, какъвто искам Джаксън да наследи, а не какъвто се боя, че ще наследи – ето това, струва ми се, е живот, който си заслужава да се живее. 

Вярата е едновременно победа и бойно поле, вътре в съзнанието и в огледалото на съзнанието – света.

… един ден чисто хищническият свят ще се самоизяде. Да, дяволът ще завземе последните редици, докато първите станат последни. При индивида себичността загрозява душата, при човешкият род себичността е унищожение. 

Това е цикъл, стар като племенните вражди. В началото е невежеството. Невежеството поражда страх. Страхът поражда омраза, а омразата поражда насилие. Насилието предизвиква ново насилие, докато единственият закон стане волята на най-силния.

“На сутринта.” Съдбата обича да залага капани зад тези две думи. 

Възхищавайте ми се, защото аз съм метафора!

Leave a Reply

