Литературно предизвикателство

Една прекрасна инициатива! С удоволствие се включвам! Направете го и вие!

Read with me

aa170394b51979612d1a1329670550d9

  1. Книга с повече от 500 страници – “Мисленето” Даниъл Канеман

Книгата е синтез на системите, които ръководят мисленето. Система 1 е бърза, интуитивна и емоционална. Система 2 е бавна, съзнателна и логична. Пред нас се разкрива светът на положителните и отрицателните характеристики  на мисловния процес.  Показано ни е колко силно влияят нашите интуитивни впечатления на мозъка и поведението ни. За дефектите в мисленето, за интуицията. За всички проблеми, които имаме както в личния живот, така и в професионалния. Защо взимаме дадени решения? Книгата е анализ на цялостното ни възприемане на света и на всичко, което ни заобикаля. На връзките ни, на избора ни на професия, партньор. На желанията ни.

  1. Класически роман – „Ана Каренина” Лев Толстой

Всяка жена е длъжна да прочете тази книга. Един роман освен увлекателен е необходимо да бъде и възпитателен. Да учи на определено поведение. Да създава нови навици у четящият и да го прави по-различен и по-добър от преди. Това е роман, показващ до какво води непознаването на собствената душевност, желания и очаквания от живота и от човека до нас. Колко деструктивни се оказват страстта и пошлите не добре осъзнати и обмислени своеволия.

  1. Книга, която има своята екранизация – „Когато Ницше плака“ Ървин Ялом

Това е книга за пътешествието из дебрите на ума.

  1. Забавна книга – „Щастието е чаша чай с теб“ Мамен Санчес

Смях се много на този роман. Лек, чете се на един дъх!

  1. Книга от няколко тома – „Хари Потър“ всичките му части.

Излишно е да казвам, че това са книгите, които бяха покорили и моите пубертетски години.

  1. Книга с документален характер – „Петко Бочаров на 95 през три Българии“.

Щастлива съм, че имах честта да се запозная този велик журналист. Най-възрастният в света (ако не се лъжа) практикуващ такъв. Автографът от него е едно от най-ценните ми притежания.

  1. Книга за пътешествия – Между Нирвана и Самсара
  1. Книга, базирана на истинска история – “Време разделно” Антон Дончев
  1. Книга, която майка ми обича – „В навечерието“ Иван Тургенев

Плаках почти през цялото време, докато четях тази книга. Препрочитала съм откъси от нея хиляди пъти. Всеки път ефектът е същият – сълзи и едновременно с това дълбока почит и уважение. Ако искате да разберете как са живели достойните българи, как са се борили и колко са обичали родината си– прочетете този роман на всяка цена!

  1. Книга, която се чете за един ден – „Провинцията на човека“ Елиас Канети

Знаете как, когато някоя красива или поучителна мисъл ви грабне, вие си я подчертавате или я записвате, за да не я забравите. Е, при мен, това е книгата, която е почти изцяло подчертана!

  1. Книга от детството – „Двойната Лотхен „ Ерих Кестнер

Първата книга в живота, която си купих със „собствени“ пари. Бях на четири! Минавайки покрай книжарницата се влюбих в корицата и всеки ден, в продължение на месец, вместо дядо да ми купува нещо сладко, отделяше тези пари за книжката! Още си спомням радостта, която изпитах, когато я отворих за първи път. Тогава все още не можех да чета и с нея започнах да се уча! Безценен спомен. Книгата от тогава е с мен и не е напускала личната ми библиотека!

  1. Книга, която ме е разплакала – „Няма по-голяма любов“ Даниел Стийл.

Този роман попадна в ръцете ми още в ранна детска възраст. Разбира се, изплаках си очите. Книгата започва с потъването на Титаник. Разказва историята на деца, оцелели след трагедията, но изгубили родителите си. Сюжетната линия проследява грижата на най-голямата сестра за по-малките и доказва, че най-голямата любов всъщност е тази, която отглежда и която се грижи.

  1. Книга от автор, който не съм чела преди – „Играта на Макбет“ Кристофър Голт
  1. Книга, която имам, но никога не съм прочела – „Нещата“ Мартин Карбовски
  1. Книга, която съм започнала, но не съм довършила – „Вкусът на тъгата“ Джъд Морган
  1. Книгата, която ме уплаши за първи път – „Гробище за домашни любимци“ Стивън Кинг

Имам много специално отношение към уважаемият г-н Кинг. Всеки път, когато изпадна в кофти период, зачитам негова книга и влизам “във вихъра”. Селянията, в които той ме вкарва, ме карат да изгубя представа за реалността. Просто си там – в ума му, в неговия свят, и преживяваш “филма”.

  1. Любим български роман – „Тютюн“ Димитър Димов
  1. Философска книга– „Тъй рече Заратустра“ Фридрих Ницше

За мен Ницше е светило! Искра, появила се в мрака, за да го разцепи.

  1. Исторически роман – „Шутът на кралицата“ Филипа Грегъри
  1. Книгата, която съм чела повече от веднъж – “Маклият принц” Екзюпери

Около 1 милион пъти – минимум!

  1. Трилогия – „Битието“, „Изходът“, „Законът“ – Владимир Зарев
  1. Книга, чиято любовна история ме е докоснала – “Брулени хълмове” Емили Бронте

Как се живее живот, в който любимата е само в сърцето ти и топлото то усещане за нея е примесено с омраза. Как тези две противоположни чувства са способни да се населяват едно съзнание и да не го докарат до пълна лудост.

  1. Книгата, която съм крила от родителите си – „Тайният дневник на Лора Палмър“
  1. Книгата, която четох най-дълго време – „Престъпление и наказание“ Достоевски.

Може би защото, когато чета Достоевски ми идва да си пъхна пистолет в устата. Може би, защото дълго време не се чувствах готова за нея. Може би, защото при всяко ново започване, осмислях написаното по различен начин.

  1. Книга, в чието заглавие се съдържа име – „Портретът на Дориан Грей“ Оскар Уайлд

И вероятно това е книгата, на която най-много ме е хващало яд, че чета. Дразнех се на разбиранията на героите на Уайлд. Непрекъснато въртях очи, затварях и отварях книгата. Гневно прехвърлях страниците. Няколко пъти се зарекох да я подаря на някой, за да не “грози” личната ми библиотека. Тежко беше “съжителството ни”, но в крайна сметка се обикнахме.

  1. Книга от автор жена – “Пътуване към себе си” – Блага Димитрова
  1. Политическа книга – „Сблъсъкът на цивилизациите“ Самюъл Хънтингтън
  1. Книга на нобелов лауреат – „За скръбта и разума. Есета“ Йосиф Бродски
  1. Книга със заглавие от една дума – “Останалите” Том Перота
  1. Книга с поезия – „Бай Георги има тъжни рамене“ Камелия Кондова
  1. Книга, в която герой/и страда/т от психични заболяване – „Полет над кукувиче гнездо“  Кен Киси
  1. Книгата, която те накара да се почувстваш отново дете– „Крадецът на книги“ Маркъс Зюсак
  1. Автобиографична книга – “Към себе си” Марк Аврелий
  1. Най- кратката книга, която съм чела – “Писма до Ели” Лорет Ан Уайт

Това е разказ за любовта, която поддържа животи. Двама приятели военни – биват пленени по време на мисия. Дълги години се опиват да оцелеят сред враговете си, подлагани са на жестоки мъчения и единственото, което ги крепи и което ги кара да мечтаят за дома, е любовта към Ели!

  1. Книгата, която искам да ми подарят – „Призраци в моята глава“ Пол Трембли

Очаквам още идеи. 

                                              Следва продължение… 

Leave a Reply

